torstai 21. helmikuuta 2013

Siitä se ajatus sitten lähti


Asumme vanhassa talossa ja jokunen vuosi sitten yläkertaan remontoitiin meille makuuhuone ja pienen pieni aula. Lopputila jäi vielä kylmäksi vinttivarastoksi. En ole saanut makuuhuonetta sisustettua mieleiselläni tavalla ja olen ihmetellyt mikä oikein mättää... Kunnes viikko sitten tajusin että tapetit ovat ihan väärät. Ne olivat ok nelisen vuotta sitten kun ne laitettiin mutta ne eivät makuuhuoneeseen istu vaikka mikä olisi. Joten uudet tapetit seinään... Tiesin että mies ei innostu asiasta yhtään ja koska tekee nyt pitkää päivää töissä ajattelin että saanhan mä ne tapetit yksinkin seinään. Ja niin mä olen saanutkin, olen ylpeä aikaansaannoksestani :)

Aulaan ja makuuhuoneeseen valitsin Duron Gammalsvenska tapetit, sopivat vanhan talon tunnelmaan. Aulaan tuli tuota ylempää tapettia ja makuuhuoneeseen alempaa jonka pohjaväri on kauniin harmaa. Listoja vielä puuttuu sekä muutama muukin juttu mitä sinne suunnittelin, niissä tarvitsen sitten jo miehen apua. Sängynpäätykin meni uusiksi, olen vuosia haaveillut vanhasta ovesta sängynpäätynä. Sellaisen löysinkin, todella kauniin version ja se pitäisi vielä laittaa paikalleen.

Aula vapautui nyt uuteen käyttöön tämän remontin ohella mutta mulla oli selvät sävelet myös siihen. Siitä tulee nimittäin mun oma askartelu/työtila. Ompelukone tulee sinne sekä kaikki kankaat ja neulomukset kauniisti esille. Tykkään kovasti tehdä käsillä kaikkea mutta jos alakerrassa vaikka ompelen niin työtä ei niin vain voi jättää siihen kun täällä pyörii jaloissa utelias pikkumies. Yläkerrassa se on mahdollista... Olen todella innoissani tästä yläkerran projektista, siitä tulee vihdoin sellainen kuin sen on aina pitänyt ollakkin. Laitan kuvia tulemaan kun kaikki on saatu valmiiksi.


1 kommentti:

  1. Ei voi olla totta! Meilläkin on sängyn päätynä vanha ovi:) odottaa myöskin lopullista kiinnitystä...

    VastaaPoista