torstai 19. joulukuuta 2013

Jouluinen Rocky Road

Lapsuudenkodissani oli tapana käydä joulukierroksella muutama päivä ennen joulua. Tämä joulukierros piti sisällään pienen joulutervehdyksen viemisen niille läheisille joita jouluna ei nähdä. Yhä tänäkin päivänä teemme tuon joulukierroksen, minä sekä siskoni ja vanhempani.

Viemisinä meillä on yleensä joulukukkasia ja jo monena vuonna sekä minä että siskoni olemme tehneet jotain itsetehtyä, yleensä jotain pientä herkkua. Minun herkkuni tänä vuonna ovat Rocky Roadit.


Minulla on usein juhlissa tarjolla rocky roadeja sillä ne ovat aivan mahdottoman hyviä ja onnistuvat aina varmasti. Minun jouluiseen rocky roadiini kuului:

Marabou-suklaata
vaahtokarkkeja
suolapähkinöitä
kuivattua mansikkaa

Kaikki vaan sekaisin ja annostelin ne pieniin punaisiin vuokiin. Sitten sellofaanipussiin ja rusetti päälle. Erittäin yksinkertaista mutta minusta niistä tuli tosi nättejä. Tulostin vielä pahville Pinterestistä löytyneen etiketin (siellä menee kyllä ihan sekaisin, valinnanvaraa on niin paljon).


Näitä pusseja olen nyt illan aikana tehnyt, no sanotaanko nyt että aika paljon :) Ja sain muuten yhden toisenkin leipomuksen tehtyä. Siihen tuli suklaata, mansikkaa, pistaasipähkinää, merisuolaa ja rosepippuria. Siitä lisää myöhemmin...


Joku aina joskus kysyy että missä välissä oikein teen näitä juttuja kun ottaa huomioon työni näin joulun alla. Joulukuussa ennen jouluaattoa minulla on yksi vapaapäivä ja se on itsenäisyyspäivä. Kaikki muut päivät olen töissä ja päivät ovat pitkiä. Olenkin aina sanonut että yöllä on aikaa... Tykkään niin väkerrellä näitä juttuja että kyllä sitä sitten vaan jaksaa. Vaikkakin täytyy sanoa että tässä vaiheessa muutama päivä ennen aattoa alkaa kyllä aika puhki olemaan.  Minusta se ei myöskään ole mikään yllätys että se joulu sieltä tulee, aika paljon asioita voi tehdä jo hyvissä ajoin. Siten sitä sitten jaksaa ja ehtii kun organisoi... En mä kyllä aina näin järjestelmällinen ole, mutta sitä on vuosien varrella oppinut :)

Pakko vielä lopuksi kertoa yksi tapaus joka sattui ruokakaupan kassajonossa alkuviikosta. Pidin töissä sen verran taukoa että kävin pojalle hankkimassa yhden jutun joulua varten. Kassarouva kyseli edessäni olevalta rouvalta että oletko vapaapäivää viettämässä (hän siis oli kyseisessä ruokakaupassa myös töissä). Rouva vastasi että juu, juuri oli neljän päivän vapaat mutta huomenna töihin ja sitten onkin töitä ihan aattoon asti. Missä ihmeen välissä sitä ehtii kaikki asiat hoitamaan ennen joulua? Seisoin siinä hetken ihan oikeasti suu auki. Eikö ne asiat olisi kuulunut hoitaa juuri noina vapaapäivinä. Itsellä jos olisi tuollaiset ruhtinaalliset neljän päivän vapaat keskellä joulukuuta niin siinähän saisi hoidettua kaikki jouluasiat ja vähän vielä päälle. Tässä siis vaan huomaa sen miten erilaisesti me asioista ajatellaan...

Nyt mulla alkaa ajatus jo katkeilla, hetken vielä hommia ja sitten unten maille jotta jaksaa aamulla taas reippaana lähteä töihin. Joululomalla mä vaan pötkötän ja huilaan ja olen vaan, se on ihan varma :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti